Home / Egészség / Diéta / A hatékony fogyás szilárd alapkövei

A hatékony fogyás szilárd alapkövei

hatékony fogyás
Hatékony fogyás

A nyár közeledtével, még néhány hónapot kell túlélni és elkezdődik a várva várt nyaralási időszak. Megnyitják kapuikat a strandok és a fürdők, a vízpartokat ellepik a pihenésre vágyók. Ha esetleg még nem vagyunk elégedettek alakunkkal, talán még nincs késő elkezdeni a felkészülést. De mi a hatékony fogyás titka? Milyen metódusokat kell követnünk a siker elérésének érdekében? A fitnesz magazinokban és főleg az interneten megszámlálhatatlanul sok módszer és eljárás kering, titkos alapanyagok, hollywoodi csillagok féltve őrzött edzéstervei vagy éppen gyógyászati beavatkozások.

A sor szinte végtelen, de nem is tisztünk kiválasztani közülük a hatékony fogyás leghatékonyabbját. Inkább legyen szó pár alaptételről, amiket érdemes megfogadni, amennyiben tényleg fogyókúrába szeretnénk kezdeni. Először is az egész fejben dől el, vagyis elhatározás kérdése. Sajnos a világon szinte semmit nem adnak tálcán kínálva és bizony a súlyvesztésért is nagyon keményen meg kell dolgozni és ezalatt a harc nem feltétlenül fizikailag értendő. Ha például valamilyen ételt tiltólistára tettünk, azt tényleg ne fogyasszuk, de még egy kiskanállal sem! Az edzéstervben szereplő ismétlésszámot mindenképp végezzük el, ne uralkodjon el rajtunk a lustaság és a komfort igénye.

A hatékony fogyást elfelejthetjük megfelelő diéta használata nélkül. Az ideális mennyiségű zsírok, fehérjék és szénhidrátok bevitele a szervezetbe elengedhetetlen, hiszen ezek azok az alapanyagok, amelyek energiát biztosítanak a mindennapokra. Tegyük félre az édességimádatunkat és ne fogyasszunk csokit, süteményt vagy cukrozott üdítőitalt. Amellett, hogy a túlzott cukorbevitel önmagában is egészségtelen, az előbb felsorolt élelmiszerek rengeteg fölösleges kalóriát tartalmaznak. Együnk helyettük gyümölcsöt és zöldséget, hiszen tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ráadásul nagyon finomak is. Az ételek mellett ne feledkezzünk meg az elegendő folyadékbevitelről sem.

Egy átlagos felnőtt ember napi szükséglete 2 liter körül mozog, de ha jót akarunk magunknak 3 – 4 literig ne álljunk meg. A hatékony fogyás szimplán diétával ugyan megoldható, de tökéletesíthetjük a módszert egy kis testmozgás beiktatásával. Persze nem kell azonnal edzőterem-bérlet után rohanni, azzal is jót teszünk a szervezetünknek, ha hetente futunk vagy pedálozunk pár kilométert, vagy elvégzünk néhány egyszerűbb otthoni tornagyakorlatot. Amint láthatjuk tehát, a hatékony fogyásnak konkrét titka nem igazán van, inkább fegyelem és elhatározás kérdése, a többi meg – ha nem is könnyen – jön magától.

About admin

Check Also

Bízzuk magunkat a fogyasztó ételekre!

Sokakat már a fogyókúra gondolatára kiveri a víz. Ez valószínűleg a múltbéli rossz élmények miatt ...

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás