Home / Egészség / Jóga / A legnépszerűbb jóga fajták részletes leírása

A legnépszerűbb jóga fajták részletes leírása

jóga fajták
Jóga fajták

A gyakorlott jógik sokszor emlegetik, hogy a szóban forgó tevékenység, a jóga egy csodás út, ami önmagunk megismeréséhez vezet. Míg e kijelentés teljes mértékben megállja a helyét, a valóságban a jógának ezer arca van, ennek megfelelően pedig mi is –kis odafigyeléssel- könnyedén eldönthetjük, melyik útra lépünk rá. Persze nem árt tájékozódni a témában, mielőtt kiválasztanánk a nekünk tetsző tanfolyamot. Sőt, a tapasztalt személyek azt állítják, érdemes egy-egy óratípust akár hetekig is űzni, hiszen így a végső döntést is könnyebben, illetve határozottabban hozzuk majd meg.

Mi jelen cikkünkben némi útmutatást szeretnénk adni, így összeszedtük a jóga legnagyobb, legnépszerűbb irányvonalait. Nos, abban az esetben, ha semmilyen egészségügyi panasztól nem szenvedünk, csupán a szellemi, lelki és fizikai egyensúly megtalálása a célunk, a Hatha jóga tökéletes választásnak fog bizonyulni. Már rövid időn belül azt fogjuk tapasztalni, hogy nőtt a koncentrálóképességünk, könnyebben vagyunk képesek elengedni magunkat, de a Hatha jóga emellett a gerincünkre is jótékonyan hat. Azoknak a személyeknek, akiket rendszeresen ér stressz, illetve a munkájukból kifolyólag sokat vannak ülő pozícióban, az edzés e fajtája valóságos felüdülés lesz a problémáiktól. Apropó, gerinc!

Sajnos a tapasztalat azt mutatja, rengetegen küzdenek gerincproblémával, legyen az egy tünetmentes sérv, fájó derék- és hát, kellemetlen rándulás vagy húzódás. A gerinc izmainak az edzését bizony nem hanyagolhatjuk el, amire a legideálisabb jógatípus a gerincjóga. Amint azt a neve is tökéletesen sejteti, ezek az aszánák a helyes testtartás kialakításában és a fájdalom enyhítésében játszanak hatalmas szerepet. Ezek a gyakorlatsorok egyébként az emésztőrendszer gondjait is megoldják, emellett pedig kellemesen ellazítanak. Beszéltünk már a Hatha jógáról, azt viszont nem említettük meg, hogy létezik annak egy határozottan dinamikusabb módja is. Ez az edzés azoknak lesz nyerő választás, akik a Hatha alapjait már elsajátították és jól be is gyakoroltál, viszont úgy érzik, erőteljesebb, kicsit gyorsabb mozgásra vágynak.

A dinamikus Hatha nemcsak a béke-keresésben jeleskedik, de a testünket is megerősíti fizikálisan. Ha már azt érezzük, urai vagyunk a saját testünknek, feljebb léphetünk egy szintet, és megízlelhetjük, mit tartogat az Astanga jóga a számunkra. Figyelem! Az Astangát nem ajánlatos kezdőként kipróbálni, hiszen valóban szükséges hozzá egyfajta jóga-előélet, képzettség és felkészültség. Ha nincs meg a megfelelő szintű energiánk, a nehéz, embert próbáló gyakorlatokat sem tudjuk megfelelően végrehajtani. Ahogyan azt láthattuk a Hatha jógánál, az Astangának is van 2.0-s változata, a Vinyásza. Igen, jól tippeltünk, ehhez még több energia és kitartás szükségeltetik, ám az eredmény kárpótol mindenért. Amint azt láthatjuk, és ahogyan azt írtuk is a cikkünk elején, a jógának számos fajtája létezik, ám kellő elszántsággal végiglépegethetünk ezen a rögös, mégis roppant eredményes és minden téren egészségben gazdag úton.

About admin

Check Also

A jóga hatásai a kellemetlen puffadásra

Hamarosan elérkezik az évnek az a szaka, amikor előbányásszuk a szekrényünk mélyéről a legrugalmasabb nadrágunkat, ...

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás