Home / Jóga / Mennyire reális a jógával fogyni?

Mennyire reális a jógával fogyni?

Talán a külső szemlélőknek, laikusként a jógagyakorlatok elvégzése látszólag nem kíván különösebb erőnléti állapotot, viszont ennél nagyobbat szinte tévedni sem lehetne, hiszen ez a keleti technika nem csupán a lelki egyensúlyra való törekvést segíti, de bizony a jógával fogyni is lehet.

Azoknak, akik csak most ismerkednek a jógik módszereivel, nem árt tudni, mit is takar valójában, mi a valódi lényege ennek a több ezer éves egzakt irányzatnak.

Mi is a jóga pontosan?

Alapjában véve a jóga több mint 3000 éves hindu vallási módszer, aminek gyakorlásával, többek között meditációval, testi-lelki egyensúlyt megerősítő pozitúrák (ászanák) felvételével és mantrák ismételgetésével közelebb kerülhetünk Istenhez.

mi a jóga?

Bár a 20. században a nyugati világ is egyre inkább megismerte a jóga fogalmát, vallási jelentése elhalványult. Ma a legtöbben a test és a lélek egészségére gyakorolt jótékony hatása miatt rajonganak ezért a mozgásformáért.

Lehetséges a jógával fogyni?

Sajnos a felesleg kilókat jóval nehezebb leadni, illetve szinten tartani, mint felszedni azokat. Az elhízásnak ugyanis számos oka lehet, az egészségtelen életmódtól kezdve, hormonproblémákon át, egészen a lelki eredetű akadályokig. Jó hír azonban, hogy a jóga fogyást elősegítő befolyása rendkívül sokrétű, így azzal minden területen legyőzhetjük azokat a fránya zsírpárnákat.

Mielőtt még azt gondolnánk, hogy néhány ászana gyakorlásával be is fejeztük a munkát, nagyot tévedünk. Rendszeres testmozgás és izomerősítő edzések elhanyagolása mellett, ne várjunk csodát kizárólag a jógától!

Ok-okozati kapcsolat jóga és fogyás között

Sok más sorstársammal egyetemben, nekem is voltak kétségeim, hogy mennyire lehet eredményesen jógával fogyni, ma már viszont klinikai tesztek százai cáfolnak rám.

A jóga gyakorlatok során sokféle izmot aktiválunk és ha kitartóak vagyunk, bizony azok látványos fejlődésnek indulnak. Az egyensúlyi pózok erősítik az erőnlétünket, illetve a pulzusszámot is megnövelik, ezzel kölcsönözve aerob jelleget a jógának.

jógával fogyni

Az aerob mozgásforma lényege, hogy a gyakorlatok elvégzéséhez szükséges erőt a nagymennyiségű oxigén felvételével teremtjük meg. Az aerob-jellegű mozgás egyik nagy előnye, hogy a gyakorlatok közben nem fulladunk ki. Azok körében, akik már jóideje a rendszeres testmozgás bűvöletében élnek, az aerob edzés nagy népszerűségnek örvend, hiszen az viszonylag kíméletes, mégis hatékony (többek között például az emésztőrendszer működésére is pozitívan hat, segít a méregtelenítésben). Grátiszként itt vannak még a légzésgyakorlatok is, amelyek során a vér oxigénellátását is megnöveljük, ezáltal pedig energetizáljuk magát a szervezetünket.

Mivel segíti még a jóga fogyásunkat?

Az ászanák intenzív gyakorlása nem csupán az izmainkat stimulálja, de a belső szerveinket is jól átmozgatja. A hasüreg és a belek „masszírozása” jobb és könnyebb emésztést eredményez, de drasztikusan javul a máj és a vese vérellátottsága is, így azok hatékonyabban működhetnek. Fokozhatjuk a méregtelenítés folyamatát a dinamikus jóga egyes elemeivel, amivel szó szerint kiizzadjuk a szervezetünkből a káros anyagokat.

A jóga hatásai fogyásunk egyéb gátló tényezőire

Vannak olyan esetek, amikor a szigorú diéta és a folyamatos erőnléti és kardió edzések sem segítenek kellőképp a fölösleges kilók elhagyásához, hiszen olykor pszichés okok is akadályozhatják a fogyást. Az egyik kedvencem a jógában, hogy a testünkre irányuló pozitív hatás mellett, a lelket is „megsimogatja”. Az ászanák ellazítják a merev izmainkat. A masszázs stresszoldó hatását már mindannyian megtapasztalhattuk a mindennapokban. Ennek tükrében kijelenthetjük, hogy az izmok ellazítása bizony hatékonyan oldja a stresszt. A meditáció emellett az elménket csendesíti le. Idegrendszerünk megnyugszik, a stresszel tele érzéseink elillannak, így jóval koncentráltabban vághatunk bele a mindennapok sűrűjébe.

Milyen jóga fajtát válasszak, ha fogyni szeretnék?

A következőkben néhány jóga fajtát veszünk sorra, górcső alá véve azok konkrét hatását a szervezetünk vonatkozásában.

A Hatha jóga leginkább a kezdőknek szól

Az idők folyamán a jógának számtalan irányzata alakult ki, így kedvünkre mazsolázgathatunk közülük, kiválasztva az igényeinknek és céljainknak leginkább megfelelőt. A Hatha jóga az egyik legismertebb és leginkább alkalmazott változata a keleti technikáknak. Mivel egyfajta bevezetésként szolgál ebbe a különleges világba, legfőképp azoknak ajánlott, akik csak most ismerkednek a jógával. Alkalmazásával könnyen kivitelezhető pózokat és egyszerűbb légzéstechnikákat sajátíthatunk el, így tökéletes alkalmat kínál a mindennapi stressz elűzésére.

Astanga – amikor a jóga és fogyás kéz a kézben jár

Abban az esetben, ha úgy érzi, „kinőtte” a Hatha jóga kezdetleges gyakorlatait, szintlépés gyanánt, meleg szívvel ajánlom a jóga Astanga nevű típusát. Ez már egy jóval dinamikusabb, intenzívebb változat, ami nem csupán az izmainkat próbára tevő ászanákat foglal magába, de fekvőtámaszokat és kitöréseket is. Ezzel a jógával fogyni talán a legkézenfekvőbb és leghatékonyabb. Kezdésként semmiképp ne indítsunk az Astanga jógával!

astanga jógával fogyni

Bikram jógával fogyni extrém körülmények között

Jöjjön a személyes kedvencem, a Bikram jóga, ahol a zsír égetése szó szerint értendő. Az egyik legkülönlegesebb jógatípust takarja az elnevezés, aminek alapjait egy indiai súlyemelő olimpikon tette le. A legnehezebb ászanákat kell végrehajtanunk, néhány fitneszgyakorlattal fűszerezve, ráadásul 40 fokos melegben. Kiváló metódusa a testedzésnek, de méregtelenítő kúraként is elsőrangú.

Hogyan tegyük meg az első lépéseket?

Ha Ön is a jógával fogyni vágyók eddig is hatalmasra duzzadt táborát szeretné erősíteni, vagy csupán elmenekülne néhány órára a világ zaja elől, számos lehetőség adott a jóga gyakorlására.

A jóga otthon is szuperül gyakorolható, főleg ha egyszerűbb gyakorlatokkal szeretnénk próbálkozni. A YouTube-nak hála annyi videót találunk ebben a témában, hogy ha akarjuk, minden napra juthat 1-1 új darab.

A komolyabb kaliberű eredmények elérése érdekében jógaközpontokat is látogathatunk, ahol csoportosan, oktató jelenlétében folyik az edzés.

About emese

Check Also

Meditálás kezdőknek 4 elképesztő applikációval!

Sokan gondolhatják úgy, mindennemű tapasztalat hiányában, hogy a meditálás túl bonyolult dolog- olyan folyamat, ami ...

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás