A hagyományos konyha reformnak indult az elmúlt pár évben, főként a globalizáció és a gasztronómiai divat trendjeinek alakulása miatt. Egyre több háziasszony orientálódik az idegen, külföldi konyhák ízek felé. Míg egyesek az édes-savanyú, de egyben csípős kínai ételeket részesítik előnyben, mások inkább a mediterrán világ aromáit, a skandináv étkeket vagy éppen az amerikai gyorsételek ízeit preferálják.
A nagy szupermarket láncok alátámasztják ezt a trendet, hiszen egyre több olyan terméket, legyenek azok fűszerek, félkész vagy késztermékek, vezetnek be polcaikra, melyek segítik a háziasszonyokat a nemzetközi konyha ételeinek ízeinek reprodukálásában.
Vannak olyan üzletláncok, melyek tematikus hetek bevezetésével vonzzák a vásárlókat, hiszen a kíváncsiság arra sarkalja a fogyasztót, hogy megkóstolja a hétnek megfelelő külföldi gasztronómiai ízeket, illetve kísérletezzen ezekkel a konyhában.
Ugyanakkor ezen irányvonalat segítik azok a gasztroműsorok is, melyeket a kereskedelmi televíziók tűznek képernyőre nap, mint nap, illetve a gasztrobloggerek is, akik, képek és kisvideók formájában késztetik az olvasót a recept kipróbálására.