Chanel, Dior, Kevyn Aucoin, Christian Louboutin, Gucci, Lancome, és még sorolhatnánk. Mind hallhattunk már ezekről a nagy nevekről, amelyek kozmetikai cikkek gyártásával és forgalmazásával foglalkoznak, mint például parfümök, alapozók, bőrapoló krémek és szérumok, de megérik azt a vagyont, amit a rendszeres fogyasztásuk von maguk után?
Bőrgyógyászok véleményét kértük ki, ők pedig hasonló válaszokat adtak: ˝attól függ˝. Hiszen bőrápolás vagy kozmetikai cikkek készítésekor is van egy adott összetevői választék, melyből kiválaszthatjuk azokat az alapanyagokat, melyek az adott termék tartalmazni fog. Ezek az összetevőknek az értéke is minősége, valamint mennyisége az adott termékben változó, így ezzel arányosan az ár is változik. De valóban ilyen mértékben változna?
Marketing szakértők szerint a nevezetesebb márkanevek termékek megvásárlása esetében nem csupán a drága vagy hatékony összetevőket fizetjük meg, hanem azoknak a reklámoknak az árát amit az adott cég és kampány fordított az adott termékre. Magyarán a termék ˝nevét˝fizetjük meg.
Mit tehetünk ez esetben? Olvassunk utána az adott termék összetételéről és hasonlítsuk össze egy más árkategóriában lévő hasonló hatású termékkel. Sok esetben sok pénzt takaríthatunk meg, miközben ugyanolyan, ha nem jobb hatást érhetünk el az ár töredékéért.